Summa sidvisningar

tisdag 13 december 2016

Greta 2.0

Vems är bebin?

Känslan den där måndagen när vi klev in på uppvaket var lite läskig...
Gretan, våran lilla prinsessa, låg där och inte bara såg annorlunda ut, hon lät annorlunda också...

Tänk er att någon ni älskar och känner varje anletsdrag hos
Plötsligt har ett helt nytt utseende och en ny röst...

Det tog några dagar innan jag slutade tänka på henne med spalt och därför bli förvånad varje gång jag såg henne.
Det är fortfarande lite underligt ibland, men jag börjar vänja mig vid hennes nya utseende
Och eftersom resonanslådan i munnen förändrats kommer det en ny röst ur hennes mun, blandat med en heshet eftersom hon är förkyld.... Men det börjar vi också vänja oss vid.
Tur att vi filmade henne så mycket innan....
Älskade barn <3


Jag förstår nu de andra LKG föräldrarna som säger att de saknar spaltleendet.... 
Det breda leendet kommer aldrig igen....
men det finns på foton och på film, som tur är <3

Greta har fortfarande ont och är medtagen
Vårt annars alltid så glada barn har just nu nära till tårar, men blir varje dag lite mer sig lik,
Och lite mindre påverkad av den stora operationen hon faktiskt genomgått...

Vår tappra lilla prinsessa!!

Före och efter... En något medtagen och fortfarande svullen, men leende Greta nedtill....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar