Summa sidvisningar

onsdag 31 augusti 2011

BF

Idag är dagen då mina flickor var beräknade att födas...
Idag skulle vi bli en storfamilj...
Idag var dagen vi väntade och längtade efter...

Om mina prinsessor hade orkat, om deras kroppar varit lite starkare, skulle de ha varit 94 dagar idag...
94 dagar har gått sen jag blev mamma, och förlorade mitt ena barn... 89 dagar har gått sen jag förlorade mitt andra barn till evigheten...

Saknaden blir inte mindre, men sorgen och tårarna kommer med längre mellanrum. Vi har hittat sätt att leva med sorgen och saknaden, vi har hittat en väg att vandra hand i hand med döden...

Varje vecka tänker jag att "det skulle inte vara såhär", men varje gång ställs jag inför det faktum att inget blev som det skulle bli och livet måste trots allt gå vidare...
Vi har valt en gravsten och lämnat den för inskription. Den blir vacker - så vacker en gravsten kan bli...
Vi har inte fått välja babykläder och leva i luckorus - vi har fått välja gravplats, kista och gravsten - och jag önskar ingen annan att vandra vår väg...

94 dagar har gått sedan mina barn föddes och idag gör det extra ont, för idag skulle de ha kommit...

Älskade barn
vi saknar er så

1 kommentar: