Summa sidvisningar

torsdag 23 augusti 2012

En ovälkommen gäst...

Sorgen har flyttat in i vårt hem
Igen...
Som en ovälkommen gäst finns den hela tiden i närheten...
Långa stunder är den gömd nånstans för att plötsligt, och utan förvarning, dyka upp ur tomma intet...

Jag känner sorgen
Jag vet hur den fungerar
Den har levt med oss förut...

Att känna sorgen gör det inte lättare men inte heller svårare
Bara mer komplext...
Den har andra nyanser nu

Den här gången kom inte de mjölkstinna brösten som en förlamande chock
Den här gången visste jag hur kroppen skulle reagera
Den sorg som uppstod av de fysiska förändringarna förra året
Var väntade den här gången...
Tomheten när man väljer sitt barns kista och urna blev den här gången närmast absurda...
Vi behövde inte titta efter vilka kistor som fanns...
Vi visste ju redan...

På sätt och vis är sorgen ny
Den är en annan
Men ändå likadan

Som en vän man inte träffat på länge
En vän man känner utan och innan
Men som med tiden fått nya egenskaper mixade med de gamla

Jag känner sorgen
Det gör den ibland lättare att bära
Men det gör den också så mycket tyngre när den kastar sig över mig...

Sorgen bor i vårt hem
Som en ovälkommen gäst är den hela tiden närvarande...

1 kommentar:

  1. Jag vill verkligen inte att sorgen ska bo i erat hem.....den har inte där att göra!!!!!!i erat hem är det bara kärlek och lycka(lite vardagsgnäll emellanåt kanske)som ska få bo där!!!!vill bara säga att jag tänker så otroligt mycket på er ofta och hoppas av hela mitt hjärta att tiden och eran kärlek ska hjälpa er ta er framåt.........
    Krama din kärlek och era stora tjejer från mig.......

    SvaraRadera