Summa sidvisningar

onsdag 13 juli 2011

Bra och dåliga dagar

Det finns bra och dåliga dagar...
Det finns bra och dåliga stunder...
Vi har stunder när allt känns "som vanligt", när livet bara rullar på...
Vi har till och med stunder när vi skrattar och är lyckliga...
Livet måste obönhörligt gå vidare trots vår stora sorg... för den bär vi med oss i alla stunder...
När jag skrattar och ler, när jag låter livet ha sin gång, när du inte ser min sorg, så finns den där ändå...
Jag kommer aldrig att sluta sörja, jag kommer aldrig att vakna sorglös igen, men jag kämpar för att hitta sätt att leva med min sorg...
Jag undrar ibland hur det skulle vara att bara få hålla dem i famnen, lukta på deras små kroppar, byta deras blöjor och vagga dem till ro...
Jag kommer alltid att undra hur det skulle ha varit... allt eftersom åren går kommer nya funderingar att komma... Hur skulle det vara att kamma deras hår, göra små tofsar och flätor, hur skulle de vara som tonåringar????
Det finns bra och dåliga dagar, det finns bra och dåliga stunder... sorgen bär vi med oss i alla...

Mina ögon kan tindra
mina läppar kan le
men sorgen i mitt hjärta
den kan ingen se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar