Summa sidvisningar

tisdag 12 juni 2012

Döden

Jag känner dödens närvaro
Han vill ha mitt barn

Jag har levt med hans närvaro förut
Jag har känt hans andetag i min nacke
Jag trodde vi besegrade honom när vi vågade satsa på kärleken och lillasyster blev till
Där fick du, tänkte jag
Som Marcus Birro skrev nånstans -vi låter inte döden vinna

Men nu är han här igen
Alldeles närvarande och obehaglig
Jag vet inte hur jag ska kunna stå emot honom

Det är så svårt att hoppas med det facit vi har
med de oddsen vi fått....
Jag vet inte om jag orkar hoppas, för jag vet hur fruktansvärt långt fallet blir då...

Jag vet inte hur vi ska ta oss igenom den här tiden....
Men vi gör väl det antar jag
Vi klarar det mesta jag och min älskade
vår kärlek är stark...

Jag älskar dig Dennis - du är mitt allt
men jag är så trött på alla prövningar vi måste utstå du och jag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar