Summa sidvisningar

måndag 11 juni 2012

Lillasyster

Jag bär på lillasyster
Hon är 20 veckor idag
Hon borde komma den 29 oktober men hon ställer till oreda,
som du My
Vattnet har gått....
I lördags morse kändes det som om jag fick en returbiljett till helevetet
Har vattnet gått en gång så vet man när det går igen...
Vi var på undersökning då och fick en tid för återbesök idag

Lillasyster ligger i mycket litet vatten
För att kunna utvecklas måste hon ha mer

Fostervatten återbildas hela tiden, men frågan är om det bildas tillräckligt i förhållande till läckaget...
Vi ska tillbaka på fredag, tills dess ska jag vila...

Läkaren tror att förlossningen kommer att starta av sig själv inom de närmsta dagarna
Han vill inte inge hopp
Det finns en mikroskopisk chans att det bildas tillräckligt med vatten och att graviditeten kan fortskrida
Vi ska inte räkna med det

Om läget är oförändrat på fredag kommer jag att bli igångsatt i början på nästa vecka
Om läget är oförändrat kommer jag att föda mitt tredje barn i nästa vecka och hon kommer genast att lämna oss för sina systrar
Om läget är oförändrat på fredag kommer vi att fira ännu en sommar med döden
Om läget är oförändrat......

Lillasyster är 20 veckor idag och räknas inte som ett barn ännu
Lillasyster kommer att räknas som ett sent missfall om hon föds inom de 2 närmaste veckorna
Lillasyster, vi längtar ju så efter dig.....

4 kommentarer:

  1. Finaste Åse och Dennis, jag finner inga ord, bara tårar. Men jag håller tummar, tår, allt för er.

    SvaraRadera
  2. Det är med stor sorg jag läser dina rader! Jag blir alldeles chockad!
    Önskar av hela mitt hjärta att ni får behålla lilla lillasyster!
    Livet kan inte vara så orättvist!
    Kram Ann-Louise & Julia

    SvaraRadera
  3. Neeeeeej! Jag gråter. Jag vet att mina tårar inte hjälper er, men jag blir så berörd av det jag läser. Det får inte vara sant.

    Ta hand om er!

    SvaraRadera
  4. Kjære Åse og Dennis.
    Hva skal man si, livet kan være så urettferdig. Våre tanker går til dere og lillesøster.
    Klemmer fra Tessan og Mattias

    SvaraRadera