Summa sidvisningar

tisdag 24 juli 2012

Jag är klar nu...

...jag är redo...

Jag föreställer mig alltid att riktigt gamla människor bli klara
Att de känner sig redo att lämna in när tiden är kommen...
De jag gjort sitt
Uträttat vad de blev satta på jorden att uträtta...
De varken kan eller vill mer tillslut
De är redo...

Jag känner så idag...
Jag är klar nu
Vad än livet i övrigt har i sitt sköte för mig så spelar det ingen roll
Jag är redo
Jag behöver ingen packning
Allt jag behöver väntar mig på andra sidan
Ja, kanske inte riktigt allt
Du blir ju kvar här älskade
Åh, älskade Dennis!!

Jag vet att det inte är så enkelt
Men idag känner jag så
Det vore så skönt...
För ett år sedan blev jag så vansinnigt rädd för döden
Jag var så rädd att förlora dig
Min kärlek, mitt allt

Jag är inte rädd för döden längre
Jag är rädd för livet
Jag är rädd för vad framtiden ska ge mig för prövningar
Jag är rädd...

Du stannar väl hos mig älskade
Vi möter väl livet ihop
Du håller väl om mig när värken är som värst
Du älskar väl mig när allt rasar ihop
Du lämnar mig väl aldrig...

Jag har ont
Och jag är rädd
Rädd för livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar