Summa sidvisningar

måndag 30 juli 2012

Försäkringar...

Idag har jag ringt försäkringsbolagen...
Det kändes som en surrealistisk repris av förra året
Att veta vad de frågar efter och hur gången är...

I hela sitt yrkesverksamma liv betalar vi för försäkringar som man hoppas aldrig behöva utnyttja
Man vill aldrig behöva ringa samtalet som talar om att de käraste man har inte längre är ibland oss
Det är så märkligt att få pengar när man förlorar ett barn
Det är ju när man får barn man behöver pengar...
Men i år vet jag vilken skillnad de kan göra
Jag vet hur de kan rädda en situation när man knappt orkar stiga upp på morgonen
Att inte behöva oroa sig om pengarna från försäkringskassan kommer in i tid eller inte
Att inte behöva fundera på om man har råd med kista, urna och gravsten
Att kunna ge sitt barn det enda man får lov att ge, utan att behöva tänka på ekonomin

En gravidförsäkring kan göra all skillnad i världen när livet rämnar
När avgrunden gapar runt omkring
Och sväljer allt annat

Den här gången visste vi
Hur allt fungerar
Allt det där som man inte vill veta
Som jag inte önskar att nån annan skulle behöva känna till

Idag har jag ringt försäkringsbolagen
Det kändes som en surrealistisk repris av förra året
Men i år har jag inte oroat mig för ekonomin
Jag har låtit sorgen komma och gå som den gjort
Och vetat att ekonomin löser sig...

Älskar Mira
Jag saknar dig så
Inga ord kan beskriva min saknad och sorg
Inget hjärta kan förstå min längtan
Jag vet att dina systrar tar dig i sin famn när längtan efter oss blir för stor
Precis som vi lever i varandras famn i vår längtan efter dig
Lilla underbara mirakel Mira

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar