Summa sidvisningar

söndag 15 juli 2012

Östra sjukhuset

2012 års första besök på östra har gjorts idag
Jag hoppas innerligt att det var det sista besöket för i år....
Fostervattnet var missfärgat och de ville att jag skulle komma in för en undersökning....

Läkaren ville lägga in mig....
Jag sa nej...
De ville lägga in mig för att kunna ha koll på min temp
Och om jag får sammandragningar...
Jag bestämde mig för att det kan vi ha koll på hemma...
Lite obstinat, jag vet
Men så länge min kropp inte startar förlossningen ligger jag bättre i min älskades famn än på sjukhuset som låter mina tankar åka tidsmaskin ett år bakåt....

De är jätteduktiga på östra sjukhuset
Och ska lillasyster komma snart ska det givetvis vara där...
Men idag valde jag att åka hem
Och jag hoppas vi slipper åka dit igen under den här graviditeten
Jag hoppas lillasyster håller ut därinne
Länge länge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar