Summa sidvisningar

fredag 27 maj 2011

2 veckor...

...har gått sen den där hemska fredagen när jag kom hit....
Nu börjar jag känna igen personalen, jag vet hur rutinerna fungerar, jag får välja vilken mat jag vill ha till lunch, jag hittar tillbehören i skåpen, jag känner några av de inlagda och dagarna har sin lunk....
Vissa dagar fungerar allt bra och dagen bara rusar förbi, vissa dagar är hemska och andra gör inget intryck men är plötsligt slut....
För de som känner mig låter det säkert som en utmaning att sitta still hela dagarna, men det är egentligen inga problem, det finns inte så mycket annat att göra....
Den STORA utmaningen är att få tiden att gå UTAN att oroa sig, fundera, grubbla och känna efter.... Det finns alldeles för mycket tid till att känna här, både fysiskt och psykiskt.....
Dessutom får man frågor kring det hela tiden, hur känns det, gör det ont, osv....
Tror fasen att man känner efter!!!
Nåja, idag ska jag lyssna på regnet därute medan jag kollar på film, surfar, läser och njuter av att jag har "ledig dag".

Det ska bli en bra dag idag, som bara rusar förbi....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar