Summa sidvisningar

tisdag 24 maj 2011

Rutiner

Att spendera tid på ett sjukhus är ganska långtråkigt och det vore lätt att bara ligga i sängen hela dagarna....
Jag försöker ha rutiner, som om jag vore hemma...
Vaknar, går upp och klär på mig klockan halv åtta varje morgon.
(Det är lika bra för strax efter kommer de ändå och vill veta om jag har nån temp......)
Mellan 8-9 serveras frukosten, så då hämtar jag den, eller så sätter jag mig med de andra tjejerna i matsalen - det beror lite på vilken dag det är och om jag har sällskap :)
Nog för att det finns lite att välja på, men vore det för mycket begärt att bli serverad lite ägg och bacon på helgerna??

Sen rullar dagen på, jag bloggar, kollar lite på film, facebookar på tok för ofta (det hinner liksom knappt hända nåt mellan gångerna), fikar, äter lunch 12.30 (SENT, jag vet!!!!), äter middag 16.30, fikar, vilar, väntar på min älskade....
och dagarna liksom rullar på med nån slags konstiga rutiner som här inne känns ganska naturliga....
Jag har aldrig varit sjukskriven förut och hoppas jag aldrig behöver vara det igen.... men jag känner att mina knasiga rutiner gör att dagarna går och jag känner mig mindre sjuk.

Under graviditeten har jag hela tiden fått rådet att "ta det lugnt" &  "passa på att vila"....
Det är inte min starka sida, jag vet, man jag har verkligen försökt varva ner....
Nåja, NU vilar jag, hej hopp vad jag vilar....
Har aldrig vilat så mycket i heeeeeela mitt liv.....
Jag gör det för våra älskade "minimonster"......
För jag planerar att springa efter dem i massor av år efter det här....

Nu är det frukost, mums :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar