Summa sidvisningar

torsdag 19 maj 2011

Vattenavgång

Det är anledningen till att jag sitter här och skriver.... Vattenavgång... Det låter som en resa med båt, men är i själva verket starten på en förlossning som inte är beräknad förrän om 15 veckor....
Jag har tur, jättetur! Sent i livet träffade jag mannen jag har väntat på i hela mitt liv. Jag visste inte att det var så då, men nu vet jag att han är mannen i mitt liv :) (Hur klarade jag mig nånsin utan dig älskling??)
När han kom in i mitt liv fick jag 2 fantastiska små prinsessor som bonus. Jag uttrycker mig så, för det är så jag känner, de berikar mitt liv.
Som grädde på moset så blev jag gravid så fort att vi knappt hann planera det.... och inte med en liten bebis, utan två!?!?
Det tog lång tid innan vi förstod hur det stod till, eftersom det gick så fort, och ännu ett tag innan vi smälte att vi plötsligt skulle ha 4 barn, varav 2 spädbarn! Men vilken otrolig tur!!! Vi kände oss verkligen utvalda!
Jag mådde som en prinsessa och var i full gång fram till vecka 25 (24+1). På förmiddagen var vi på ultraljud och allt såg bra ut, bebisarna växte som de ska och doktorn sjukskrev mig på halvtid, det var dags att lugna ner tempot lite....
5 timmar senare hände det.....
Det rann ur mig..... Inte som en dusch, inte flera liter, men massor av klar vätska rann ned för mina ben....
Jag ringde till Varbergs sjukhus samtidigt som tårarna rann efter mina kinder, de hänvisade mig till Östra sjukhuset för att göra en kontroll, och här är jag nu.....
När vi kom in fick jag kortisonsprutor som hjälper bebisarnas lungor att utvecklas, blev lagd i en säng och fick veta att nu är varje dag betydelsefull för barnens utveckling....varje timme, varje sekund utvecklas mina små älskade "minimonster" mer och mer....
Nu handlar allt om att inte få en infektion i underlivet, sammandragningar eller andra symptom på förlossningsstart, utan fördröja bebisarnas utkomst allt vad som går... Så jag väntar, hoppas, gråter och väntar.... blir mer och mer hoppfull för var dag. Det här måste gå bra, det måste, det måste, det måste. Det finns inget annat alternativ. Vi SKA klara det här om jag så ska ligga ner i 10 veckor till så SKA det gå bra!!

2 kommentarer:

  1. Jätte kul att du ska ha barn, och två till på köpet. Grattis. Jag hoppas med hela mitt hjärta att allt kommer att gå bra.
    Maria Mattsson, hon du jobbade med i 2 mån...

    SvaraRadera
  2. Så härligt att du träffat mannen i ditt liv. Tänk att han fanns mitt framför näsan på dig!;-) Det kommer att gå bra med de små bebisarna. Många kramar från Cicci

    SvaraRadera