Summa sidvisningar

fredag 20 maj 2011

CTG (cardiotocografi)

Jag kommer att bli proffs på CTG och dess kurvor om det ska fortsätta såhär.... Vanligtvis är det bara under förlossningen fostret övervakas av en CTG-apparat, men det är ett bra verktyg för att ta reda på hur bebin mår och därför ska jag nu "utsättas" för detta VARJE dag.... Vi får se hur det blir med det....
Igår var första gången (det görs inte förrän 25+0) och eftersom jag inte bär på en bebis utan 2 är det extra svårt att få ett godkänt värde... De testade på dagen i en knapp timme, på eftrmiddagen - lika länge, och kom in sista gången vid midnatt..... Det var då jag fick se dem :) Eftersom de knappt låg still vid något av dessa tillfällen så kom läkaren med ultraljudet, men det har jag redan berättat....
Idag har de varit inne en gång redan och testat - i en timme, utan att få godkänt resultat..... Jag kan kanske tänka mig att ge dem en chans till, men sen får det vara bra! Nog för att jag inte kan gå härifrån, men jag klarar bara inte av att ligga på det viset i flera timmar varje dag, det gåååååår inte. Det gör ont i hela kroppen!! Nåja, nog om det!
Nu är min älskade på väg med fredagsmys och det ska bli så skönt att bara ha honom här hela kvällen *längtar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar