Summa sidvisningar

måndag 23 maj 2011

Mamma/Pappa??

Min älskade kommer idag igen...
Egentligen ska han börja jobba idag,
men vi har "stulit" en extra dag...
Det är konstigt hur det fungerar när man ska bli föräldrar...
Pappan blir liksom bortglömd?
Nog för att de bor i min kropp och det är jag som känner hur de sprattlar därinne, men vi är ju två som väntar barn....
Som längtar, som planerar och drömmer om hur det ska bli...
Nu, när allt vänds upp och ner, blir jag sjukskriven och inlagd på sjukhus - såklart, jag är ju "kärlet" - medan min älskade förväntas gå tillbaka till jobbet , lägga fokus på det och lösa vardagslivet som om inget hänt??? Vi är ju lika trasiga båda två...
Känner samma oro, samma rädsla och samma hopp....
Men jag ska ligga här, och han ska vara där.... utan att veta vad som händer på dagarna, livrädd varje minut för att få ett samtal som talar om att nåt är fel eller att bebisarna är på väg, och lägga fokus på jobbet????
Det är konstigt hur det fungerar när man ska bli föräldrar...
Pappan blir liksom bortglömd?

Min älskade kommer idag igen...
Vi har "stulit" en extra dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar